December(év) vége

2011.12.28. 20:40

 Ilyenkor lehetne év végi összesítéssel zárni az évet ,de úgy gondolom inkább mai terepi megfigyeléseimmel teszem ezt.Persze még egy balatoni  záró túra hátra van de Varsádon lezárom az idei madarász évet.Borongós enyhe idő volt,a tavak felét jégpáncél borította és a múlt heti havazás nyomai is látszottak még.Az első tavon rengeteg tőkés réce volt 3 károkatona társaságában.A nádszegélyben cinegék,mezei verebek és nádi sármányok keresgéltek.A következő tónál már messziről hallottam a csörgő récék jellegzetes hangját.Ez a tó remek búvó és táplálkozó helyet biztosít a vízi madaraknak.Vannak bedőlt fák,nádcsomók,sásos részek ahol van táplálék és ha kell ellehet rejtőzni.Ragadozók közül ma az egerész ölyvekből láttam 5-öt 6-ot, a réti sasok most nem kerültek szem elé.Az erdőben karvalyok riogatták a kisebb madarakat.A tél egyik jellegzetes madara "nálam" a fenyő rigó.Veszprém és környékén idén még nem nagyon láttam "csacsogó" csapataikat.Ezért is megörültem nekik mert itt bőven voltak az erdős bokros területen.Dél körül értem az  egyik ingoványos bokros részhez,ahol olyan madársokadalmat találtam amit nem is reméltem.A délelőtti táplálkozás után jöttek a madarak inni fürödni a környék pocsolyáihoz.Sajnos túl közel nem tudtam férkőzni  a pancsolóhoz,nagyon éberek és óvatosak a fenyőrigók. Rajtuk kívül kenderikék,erdei és fenyő pintyek,zöldikék,tengelicek,mezei verebek,szajkók.feketerigók,citrom sármányok,seregélyek jöttek felfrissülni.Az előző bejegyzésemben már utaltam a madarak szokására,hogy ahol valamillyen sokadalom van az felkelti a többi madár érdeklődését is.Biztonsági szempontok is közre játszhatnak,több szem többet lát és a szajkók pl. minden gyanús jelre láncban riasztottak, amit a többi madár rögtön lereagált.De ugyanúgy a fák tetejéről a rigók is ezt tették,ismerik egymás jelzéseit.Az egyik riadókor egy rókakoma jelent meg a színen,körül nézett aztán ment tovább. A tavak be ill. ki folyóinál néhány kócsag és szürke gém próbálkozott és egy jégmadarat is láttam az egyik csatorna behajló ágain várni a zsákmányra.Kép nem igazán sikerült és csak néhány madár van rajta de egyet feltöltök illusztráció kedvéért.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr423502839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása