Sintér-domb

2011.10.23. 18:26

 A tegnapi kellemes őszi idő mára  borongós szitálósra váltott.Rövid sétát tettem tegnap Alsóörsön, ma pedig a Séd-völgyben.A két nap különböző hangulatát képeken is megörökítettem.A Balatonon szép nagy szárcsa csapatokat láttam,többszázas létszámmal.A kormoránok egyenlőre messze vannak létszámban a tavalyihoz képest,de azért sokfelé látni őket vonalban közlekedni a víz felett.Halászatukat nagy sirályok kísérik figyelemmel,hátha akad valami nekik is.Kilétüket a nagy távolság miatt nehéz megállapítani.Valószínű sárgalábúak de lehet esetleg ritkább faj is közöttük.A bukórécéket nem láttam még és búvár-félék sem kerültek szem elé.                                                                                       Ma délután a Séd-parton néztem körül.Hegyi billegetők,tőkés récék,jégmadár a mai vízi lista.A bokrok között sok vörösbegy énekelgetett,összességében pedig kevés madár volt .A viadukttól a honvédségi területtel bezárólag helyi védettségű területté nyilvánítottak egy 2,7ha-os jórészt sziklás domboldalt.Ma vettem észre a táblát ami jelzi ezt és van egy tájékoztató tábla is.Felsorolják rajta az ott élő növény és állat fajokat,köztük a madarakat is.Sintér-dombnak hívják,nagyon jó hogy létrejött a védettség de szerintem nagyobb területet is bevonhattak volna.Valószínű sok jogi meg egyéb hercehurcával jár,meg a turizmus fejlesztése is előrébb való. Képek:1.2 balatoni hangulatok,,3.szárítkozó karvaly a Benedek-hegyen,,4.5.6.7.8 a komor sziklák őszi színezői,9. tájékoztató tábla

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr233324499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása