Élet a kertben (május)

2011.05.16. 21:56

Változékony hűvös,de csapadékmentes tavaszunk van idén.Ez az idő nem kedvez sem a mezőgazdaságnak sem a madárvilágnak meg persze nekünk embereknek sem.Egy héttel ezelött erős fagy aztán kis felmelegedés utána hideg, erős széllel nem túl kellemes.Tavaly ilyenkor szinte ítéletidőre emlékeztető viharok voltak,szerencsére azért ennyire durva nem volt most.Jártam a Veszprém környéki odú telepemnél egyik nap.Van amelyikből már kirepültek van ahol még bent vannak a mezei veréb fiókák.Fürjet egyet sem hallottam,tövisszúró gébicset még nem láttam, kicsit lehangoló a helyzet .Seregélyeket látni többfelé, énekes rigók is szépen szaporodnak.Füreden a kis poszáta tartja a területét körbe énekeli naponta többször is.A bokrok alól rigó fiókák hallatják erős követelőző táplálékkérő hangjukat,hallani a széncinegék és a csicsörke fiatalokat szintén a környékről.Itthon a kertben új élőlénnyel gazdagodott a lista:egy réz sikló személyében.Kicsit meglepődtem amikor megláttam és nem igazán mutatott félelmet,sőt még oda is kapott a felé nyújtott ágra.Betereltem egy vödörbe lefotóztam és kicsit távolabb elengedtem.A fényképek alapján azonosítottam be ezt a kb.50-70 cm-es siklót.Fő tápláléka a gyíkok,(ezek vannak nálunk bőven a fal repedésekben) rovarok.Állítólag szelidíthető én inkább nem próbálkoznék vele meg amúgy védett faj!A madár világ volt már nagyobb létszámú de ez most ilyen év.Molnár fecske nagyon kevés van Veszprémben (Csopakon szerencsére láttam fent a faluban népesebb csapatokat),sarlósok vannak de egy kicsit lehetnének többen ők is.Ha melegszik az idő talán megjönnek.Ma este az ittlévők alkonyati légi bemutatóját figyeltem nagy élvezettel.Lendületes üldözések,elképesztő fordulók tarkították a repülésüket.Jól kivehetően együtt voltak a párok,de előfordult ,hogy harmadik madár is beszállt aztán egy idő után nem lehetett tudni ki-kivel van.Egészen alacsonyra is lerepültek csak úgy sistergett körülöttük a levegő,utána lendületből vissza a magasba.Ez nem táplálkozó repülés volt,hanem udvarlás.A szakirodalom szerint a párzás is a levegőben történik.Szerettem volna tanúja lenni ,történtek is együtt repülések de olyan rövid ideig tartottak,hogy szerintem csak a bemelegítés lehetett,de az is lehet hogy ennyi.Holnap újra kiülök estefelé a kertbe!Ahogy sötétedett lassan elbújtak gondolom a leendő fészek,környékén.Teljes sebességgel érkeztek fentről, fékezés és már be is bújtak az épület réseibe,jelen esetben egy irodaház ablakai alatt találtak megfelelő helyet.Valószínű a tavalyi helyeket foglalják el.Figyelemmel kísérem rövid nyári itt létüket! Mai képek :1.,2.,a rézsikló 3 Kerekedi- öböl szürke marhákkal meg vitorlákkal

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr702909540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása