Halpusztulás?

2011.05.01. 23:20

 Ma  délután a révnél jártam Tihanyban.Kerékpárral közlekedtem és nagy örömmel tapasztaltam ,hogy elkészült a kerékpárút aszfaltozása végig a Gödrös mellett egészen a hajóállomásig.Még az utómunkálatok hátra vannak ,de a szezonra lesz egy biztonságos széles jó kis kerékpárút a Balaton mellett.Nem volt ideális időjárás kiránduláshoz de én azért kitekertem ,hátha látok új fajt( mondjuk lócsért ) a révnél.Nagy hullámok voltak keleti irányból ez azt jelenti,hogy a félsziget Gödrös és a hajóállomás felőli oldalát ostromolták a hullámok.Ez most azért érdekes mert  hullámok ilyenkor ide dobálják ki a hordalékot,télen a jégtáblákat,ma pedig a döglött pontyokat,harcsákat!Darabszámra nem volt sok,úgy 10-12 de a méretek miatt volt feltűnő a dolog.Ha csak tenyérnyi vagy kisebb halak lettek volna nem is tűnt volna fel,de 10kg feletti példányokról van szó.Hatalmas felpuffadt döglött halakat sodortak a hullámok partra.Ekkora halakat még "élőben" nem láttam a Balatonban (most sajnos elpusztulva igen).A vízen úszó dögökből nagy sirályok lakmároztak.Ez összefüggésben lehet-e a halak ívásával nem tudom,de előfordulhat.De miért csak a nagyobb példányok? És harcsa is volt köztük.Néhány képet készítettem ,a bejegyzés végén lesznek láthatók.A révnél küszvágó cséreket ,kis sirályokat láttam.Más érdekesség most nem került a távcsövem elé.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr782870547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása