Április vége

2011.04.24. 23:41

  Már nagyon várom a sarlós fecskék érkezését,ha ők megérkeznek azzal megélénkül a légtérforgalom Veszprém felett.A elmúlt évek feljegyzései szerint lassan érkezniük kell.Ma estefelé kb.10-12 molnár fecske tartózkodott a belváros felett,még ők sem teljes létszámban vannak itt.Füsti fecskét néhányat láttam, parti fecskét még egyet sem.Ma jártam a tavalyi fészkelő helyüknél de "csak" füstifecskék oltották szomjukat a bányatóban.A fecskék nagyon ügyesen megoldják az ivást repülés közben szépen kitátják a csőrüket és a vízbe mártva kortyolnak menet közben.Ha a hasuk kicsit vizes lesz az sem baj megrázzák magukat és repülnek tovább.A mai délutánon tavaszi virágokat próbáltam fotózni több-kevesebb sikerrel és persze azért közben a madarakat is figyeltem.Megérkeztek a vadgerlék,a kakukkok is szólnak.A parlagi pityerek még nem voltak a tavalyi revírjükben és a fürjeket sem hallani még.A mai nap legnagyobb élménye egy vándor sólyom megfigyelése volt.Egy riadt parlagi galamb csapat hívta fel rá a figyelmet.Laza nyugodt tempóban követte őket,aztán elkanyarodott és kicsit felkörözött magasabbra.2-3 perc telt el és valamit észrevett.Hátszél segítségével megindította a villámgyors támadást.Ekkor én még a leendő áldozatot nem is láttam,csak amikor közel ért hozzá és villantak a szárnyai  menekülés közben.Galamb,vagy gerle lehetett a zsákmány de a távolság miatt nem tudtam pontosan kivenni,csak a méretből következtettem.Hihetetlen precízen végrehajtott akciót volt.Egy belvíz folt felfedezése színesítette tovább a mai palettát Papkeszi és B.kenese között.Itt billegető és piroslábú cankók táplálkoztak 2 tőkés récével.A fotók a mai virágokról készültek ,maghatározásukat idő hiányában:) későbbre halasztom.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr592853087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása