Hantmadár

2011.04.17. 22:24

 Rövid délutáni portyát tettem a Veszprémtől északra fekvő "lőtéren".Persze annak is csak egy apró területét sikerült bejárnom .Az egész lőtér igazából nem is látogatható,mert honvédségi zárt terület,de vannak helyek ahol lehet madarászni.Kevés madár került ma szem elé,tartom a korábbi felvetésem,mintha kevesebb madár lenne a megszokottnál,vagy nem vagyok idén túl szerencsés?A mezei pacsirtákat többfelől hallottam és láttam is,voltak cigány csukok,a bokrosban kis poszáták,fekete és énekes rigók.Néha kék galambok húztak át a terület felett,és harkályok is doboltak a fák között.De!Fülemüle hangot csak egyet hallottam,poszáta félék közül a kis poszáta hangját hallottam csak .Tavaly ilyenkor már jóval nagyobb kavalkád volt errefelé.Na mindegy nem károgok (a varjak sem károgtak egyébként)a jövő hétvégén újra kijövök!Szerencsére azért nem múlt el a nap szép élmények nélkül .A vörös vércsék számára költőládákat helyeztek ki villanyoszlopokra több helyre.A madarak szívesen elfoglalják ezeket a fészkelő lehetőségeket.Az egyikben költő párt figyeltem kicsit.Túl közel nem lehetett jutni mert nagyon éberen figyelt ki a láda nyílásán és elrepült ha kicsit közelebb cserkésztem.Nem ment messzire és néhány perc múlva hangos méltatlankodással visszaült a fészekre mikor már elég távol voltam.Párja ügyesen vadászott,többször sikeresen csapott le szitálás után a magasból.A vércse pár figyelése közben került a távcsövem elé egy hantmadár.A levegőben énekelt,majd leszállt egy bokorra.Ekkor sikerült jobban szemügyre vennem e szép madarat.Egész közel tudtam kerülni (annyira azért nem ,hogy értékelhető képet készítsek a gépemmel)hozzájuk. Kiderült közben, egy tojó is van a közelben.Ez reményeim szerint akár azt is jelentheti,hogy költhetnek is esetleg itt.A hantmadár szép tollazatú karcsú madár.Hátoldala szürkés-barnás,szárnya fekete,a torka rozsda,a hasa fehéres színezetű.A szemöldök sávja fehér,a fülfedőkön és a szemen fekete csík látható.A földön vadásztak,rovarokat keresgéltek,amiket rövid futással kapták el.Néha távol egymástól keresgéltek,néha pedig egész közel kerültek egymáshoz,látszott rajtuk az összetartozás (kis szerelmes pár).A környéken elhagyott bunkerek beton tuskók stb.találhatók elképzelhetőnek tartom a esetleges fészkelésüket.Képek ma virágokról készültek nevezetesen tavaszi héricsről amiből sok található erre és gyöngyikéről ami már lassan elvirágzik idén.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr282834874

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Horgas Béla | HÁROM GALAMB 2011.04.20. 14:39:59

A konyha ablakában ülthárom galamb,alanta mélység ásított,szemben a mélyzöld pázsiton,a hepehupa dombokonegy tingli-tangli nyírfa állt,ezüstös hangon furulyált.A három galamb hallgatott,díszítették az ablakot,néztek a dombra,távoli hegyre,füleltek egyr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása