Zöld küllő

2011.04.04. 20:46

 Sajnos az utóbbi időben kevesebbet tudtam a madarászattal tölteni,de azért néha sikerül elcsípnem érdekes megfigyeléseket.Így volt ez tegnap is.A füredi strandról kémleltem a Balatont,hátha távcső elé kerül valami.Néhány tőkésréce,kárókatona,sirályok,bütykös hattyú volt a választék.Két  küszvágó csért is felfedeztem az egyik távoli bólyán .Tollászkodtak pihengettek,néha elmentek halat fogni.Miközben a vizet figyeltem ,a hátam mögül folyamatos halk kopogtatást hallottam.Rövid cserkészés után megtaláltam  a kopogó hang gazdáját egy zöld küllő pár személyében.Szorgalmasan vájták fészkelő odújukat egy fűzfa vastag törzsébe.Hullott a forgács és szépen alakult az odú bejárata.Felváltva dolgoztak rendkívüli szorgalommal.Amikor megjött a váltás akkor az addig dolgozó elrepült a közelbe táplálkozni,hol a fű között,hol a fák törzsén kutatott.A zöld küllő egyébként a harkályfélék családjába tartozik,de a táplálkozási szokása kicsit eltér a fakopáncsokétól.Kedvenc tápláléka a hangya,imágók és lárvák egyaránt.Csőrével megbontja a hangyabolyt és hosszú ragadós nyelvével szedi ki a zsákmányt.Tollazata is eltér,szép zöld a színe sárgás farok csíkkal,de a piros sapka azért megvan.Hangja jellegzetes , legközelebbi rokonától a hamvas küllőtől ez alapján is megkülönböztethetjük.Óvatosak voltak,ha kicsit közelebb merészkedtem rögtön elbújtak  egy ág mögé.A strandszezonig két hónap van addig kirepülnek a fiókák,majd meglátogatom őket néha kíváncsi vagyok az etetésre.Néhány kép a készülő odúról:

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr362800018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása