Kertünk madarai II.

2011.02.28. 21:32

Vasárnap délután mezőgazdasági területeket kerestem fel, konkrétan a mezei veréb odú telepem környékét.Verebek most nem voltak a közelben .Seregély csapat és fenyőrigók keresgéltek a bokrosokban ill.a füves parlagon. A tavalyi mélyszántás barna hantjai között mezei pacsirták szaladgáltak.Több csapatot is láttam,valószínű már a terület lakói,de akár vonuló példányok is lehettek.Szerencsére stabil az állomány és remélhetőleg így is marad.Ragadozók közül egerész ölyv pár  jelent meg rövid időre,de nem maradtak sokáig.A mandulásban nagy fakopáncs hangoskodott,de nászra utaló jeleket még nem tapasztaltam.

A kertünkben az etetőnél mindennap elfogy a kitett eleség jó étvágyuk van a madaraimnak.Meg is hálálják szép énekükkel és hűségükkel.Van egy kis kék cinegém aki már legalább a harmadik telet tölti nálunk,de elképzelhető,hogy régebb óta is vissza jár.Nyáron sosem látom ,csak a téli szezonban van itt.Lehet hogy írtam már róla.Mindig egyedül jön és a támfal egyik biztonságos üregében éjszakázik.A jelenlegi napjárás szerint este fél 6-kor surran be a szűk nyíláson.Készítettem a helyről fotókat,de a madárról még nem sikerült túl fürge és váratlanul bukkan elő általában.Nem félénk ha 2 méterre vagyok akkor is gond nélkül jön és bebújik a helyére.Az etetőre ritkán jön,napközben a környéken keresgél valahol.A csízek kitartanak és minden reggel hangosan énekelnek az etetőnél.Diktafonnal megpróbáltam felvenni,ez sikerült: bakony-balatonbirding.blog.hu/media/file/VN550084.WMA bakony-balatonbirding.blog.hu/media/file/VN550086.WMA   Remélem lejátszható!Még hangot eddig nem illesztettem be talán jó lesz.A képek a cinege búvóhelyéről  és egy tőkés récéről készültek.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr132699591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása