Jég veled!

2011.02.14. 23:02

 

   Teljesen eltűnt a jég a Balatonról,csak mutatóban látni néhány kósza jégtáblát.Ez azt is jelenti ,hogy szétszóródtak a vízi madarak is a tavon.Így sokkal kevesebb madár látható a korábbi hetekhez képest,mikor a jég volt az úr.A füredi móló környékét jártam be itt etetik a madarakat ,ezért esetleg ritkaság is befuthat.Igazából a sirályokra koncentráltam,gyűrűket szerettem volna leolvasni.A madarak jelölésére színes "gyűrűket" alkalmaznak a fémgyűrűk mellé vagy helyett.Általában a bal lábukra helyezik a körülbelül 2,5cm-es műanyag henger alakú jelölést.Ez azért is előnyös mert jó minőségű távcsővel,de inkább un.spektívvel a madár befogása nélkül könnyen leolvasható a betű és szám kombinációjából álló felirat.Két danka sirályon fedeztem fel jelölést,az egyiken fehér a másikon piros színűt.A fehér leolvasása csak részben sikerült ezért nem küldtem be a gyűrűző központba,melynek címe: Madárgyűrűzési Központ / Hungarian Bird Ringing Centre

MME / BirdLife Hungary
Költő u. 21., H-1121 Budapest
Tel.: +36-1-391-1772
Fax: +36-1-275-6267
E-mail: ringers@mme.hu / de a piros sikerült!A sirályt 3 hete jelölték Szegeden, Balatonfüredtől 186 km-re.Én voltam az első leolvasója!Több gyűrűs sirályt nem sikerült felfedeznem a hangoskodó csapatokban ,de ennek is nagyon örültem.A megfigyelések mellett a hétvégén az odújaim kitakarításával és újak kihelyezésével is foglalatoskodtam .7 új odút készítettem,remélem már tavasszal lakója lesz mindnek.Az  etetőkön átlagos forgalom van,legtöbben a csízek vannak,már korán reggel hangosan beszélik meg a napi tennivalókat az etető környéki fákon.Őket követik a zöldikék,cinkék,fekete rigók,b.gerlék,vörösbegy és ökörszem.A mai képek:1. az utolsó jégtáblák az idén(remélem) a mólónál 2. némelyik dankasirály már "csukját" visel 3. a fehér lábgyűrűs  sirály 4. mezei veréb méretes tavalyi fészke az egyik odúban

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr782661877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása