Varsádon VIII.

2010.11.29. 22:46

 Beköszöntött az idei tél.Nem szokatlan dolog a novemberi havazás korábban is volt már rá példa,csak mindig a Közútkezelő Kht-t lepi meg.Varsádon jártam a hétvégén,de most kicsit kevesebb idő jutott madarászatra .Ezen a vidéken jóval kevesebb hó esett mint Veszprémben így kerékpárral tudtam tenni egy kört a tavak körül.Létszámban a fenyőrigók voltak legtöbben, sőt néhány szőlőrigó is felbukkant csapataikban.Az erdőszélen és a nádasban sok szén és kékcinegét láttam őszapókkal vegyesen, barátcinegéket viszont hiányoltam.Vörösbegyek,csúszkák,harkályfélék (volt egy fekete harkály is) hangoskodtak a fákon.A vízparton szürke gémek és nagy kócsagok várták a zsákmányt.Az egyik tavon csörgő réce csapat úszkált a zsombékos részen,hangos füttyögésük messziről elárulta jelenlétüket.Volt néhány búbos vöcsök és persze tőkés réce is.A kopasz fákon hamarabb észrevenni a madarakat,főleg ha réti sas az illető madár.Három fiatal sassal találkoztam,túlzottan nem is voltak félénkek,de a tisztes távolságot azért betartották.Ragadozók közül karvalyt és egerészölyvet láttam,utóbbi nem szívlelte területén a fajtársakat,de még a sast sem.A mai képek: 1, 2, november végi hangulat a tóparton

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr652482453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása