Varsádon VII.

2010.11.07. 19:57

 Két hónapja jártam utoljára Tolnában madarászni.Novemberre nem teljesen jellemző 20 fok körüli hőmérséklet, szép napos idő volt egész hétvégén.A halastavak környékét jártam be kerékpárral,az erdőkbe nem voltam, csak a tó feletti bokros domboldalakat kerestem fel.Az első két tónál néhány tőkésrécén és búbos vöcsökön kívül nem láttam sok mindent.Kicsit tovább haladva népes holló csapatra bukkantam .Hangos korrogással vették tudomásul jelenlétem,aztán kifigyeltek egy egerészölyvet az egyik szántóföldön,körbe vették de nem jutott nekik a maradékból.A nap folyamán több helyen is találkoztam velük.Nagy őrgébicset viszont hiányoltam egy sem volt a környéken.A kék cinegék sokfelé előfordultak,kisebb vonuló csapatok keresgéltek a nád között.Ahogy haladtam a következő tavak felé egyre több sirály bukkant fel a légtérben.Jobbára dankák voltak de nagy sirályok is jócskán.A 4-es tóhoz érve egyre erősödő sivításuk,veszekedő hangjuk is hallhatóvá vált.A tó le volt eresztve és a terített asztal vagyis a tó meder fehérlett a sirályoktól és a kócsagoktól.Különleges élmény a veszekedő rikácsoló  kavargó sokadalom.A szürke gémek óvatosabbak voltak, ők a tó melletti szántóról figyelték az eseményeket.Vagy már jól laktak, mert volt olyan is amelyik "fekve" napozott.A dankák sodródtak a vízzel és bőszen vagdalva szedték a kis halakat.A vihar sirályok és a sárgalábúak kimértebben szedegettek,a kócsagok meg a szokásos türelmes taktikájukkal pontos célzással szerezték zsákmányukat.Parti madár egy sem volt.Tovább haladva lápos részen folyik tovább a következő tóig a Dónát-patak.Itt csízek szedegették az égerfák terméseit,fenyőpintyek és süvöltők is színesítették a mai választékot .Úzdig nem mentem el mert a többi tó víz alatt volt és elég kihaltnak tűntek leszámítva 5-6 kárókatonát.Hazafelé menet végre a réti sasok is megjöttek és egy kis sólyom vadászatát is megfigyelhettem egy szántó felett.Tettem egy kitérőt,meglátogattam a "karvaly poszátás-tetőt".Tavasszal a nyíló bokrok  bódító virágillatával,most pedig a beérett termések piros ill.kék színpompájával varázsolt el a hely.Reméltem ,hogy lesznek rigófélék,de néhány fekete rigón kívül nem láttam még a téli vendégeket a  szőlő és fenyő rigókat.A fűből réti pityerek repültek fel és egy kör megtétele után vissza is tértek A kiinduló helyükre biztos finom eleséget találtak ott.A mai nap képei:  1,reggel a tónál  2,gémek a parton   3,sirályok és kócsagok  4,5,6, " karvalyposzátás-tetőn"

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr652431984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása