Keresztcsőrű

2010.10.20. 21:51

  •  A tavalyi szezonban  (2009-2010 tele) nem tapasztaltam keresztcsőrűek/loxia  curvirostra/ jelenlétét Veszprémben ill.a környéken.Teljesen kiszámíthatatlan a megjelenésük nem igazán számítanak rendszeres látogatónak.A táplálék bőség jelentősen befolyásolja vándorlásukat.A Magyarországon ritka költőfajnak számító madár 2009 tavaszán fészkelt Veszprém egyik temetőjében.Valószínű itt maradtak a téli invázióból.A 2008-09-es télen sok megfigyelés volt az ország területén és Veszprémben is.A Séd-völgy fenyőfáin a Gulya-dombon,de a városban is több helyen felbukkantak.Én szinte minden nap hallottam őket .Most ismét megjelentek tegnap és ma is láttam és hallottam átrepülőket a városban.10-12-es csapatok voltak és ez most bíztató az idei megfigyelések szempontjából.Szépnek nem mondanám ezeket a madarakat,a kapcsolattartó hangjuk  magas gippegés éneküket még nem volt szerencsém hallani.Fő táplálékuk a fenyömag,ezt akrobatikus mozgással,csimpaszkodva szerzik meg speciális csőrükkel.Szétfeszítik a tobozokat erős csőrükkel és a nyelvükkel kihorgásszák belsejükből a magokat.Tollazatuk változatos én láttam szürkét pirosast,zöldes,sárgás színűt is.Fotót nem könnyű róluk készíteni mert általában a fenyők tetején táplálkoznak és elég óvatos madarak.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr312387225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása