Van még fecske

2010.10.03. 22:03

 Ma  délután az Ajka és Devecser közötti horgásztónál jártam.A meteorológia előrejelzésével ellentétben hűvös szeles idő fogadott.A nap még percekre sem bújt elő,ennek ellenére jópáran várták a szerencsét a parton .Egyetlen fogást sem láttam úgy látszik a halaknak sem tetszett az idő.Én inkább a madarakra voltam kíváncsi.Három kis sirály vadászott fáradhatatlanul egész délután a tavon,szinte leszállás nélkül.Időnként hollók repültek át a tó felett és egerészölyvek köröztek a magasban.Felbukkant egy nagyobb csapat kékgalamb is,de hamar el is hagyták a területet.Nemúgy a fecskék!Tegnap Veszprém határában láttam néhányukat,ezt  le is írtam,de meglepetésemre ma itt nagyon sok fecskét láttam.Már ezért is megérte eljönni!Igazából nem tudtam pontosan megszámolni mennyien voltak.Kavargó csapataik végig a tó nyugat é-nyugati végénél lévő erdős  rész felett tartózkodtak.Vagyis találtak egy megfelelő táplálkozó területet.A füstik bejöttek a tóra is ,a vízről kapkodtak fel rovarokat.Egyikük összetűzésbe is keveredett egy barázdabillegetővel a levegőben, a billegető volt határozottabb.Szóval egész nagy létszámú fecske csapatok vannak még a környéken csak rájuk kell bukkanni.Hazafelé libázásra alkalmas területeket láttam ,ha időm lesz visszajövök télen is erre a vidékre.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr42342537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása