Halfarkas

2010.09.05. 23:25

 Két hete jártam legutóbb a révnél,ma délután szintén ide hozott a bicajom. A Külső-tó felöl kezdtem a tihanyi túrát itt sajnos kevés madár volt,se énekes,se ragadozó.Benéztem a Belső-tóhoz is de csak a szürkemarhák kérődző csapatával találkoztam,meg pecásokkal.A légtérben fecskék jöttek-mentek itt még vannak bőven.Veszprémben már elég ritkán kerülnek szem elé .Legurultam a révhez,szerencsére itt szélvédett a móló és beültem a horgászok közé kukkerolni.Néztek rám mit nézem a vizet hosszú percekig a távcsövemmel,meg fotózgatok néha.A kissirályok csodálatos repülési technikáját figyeltem,amint a kompokat követve dankákkal ingáztak Szántód és Tihany között.Már éppen indultam volna de valami balhé tört ki a sirályok közöt a Balaton közepén és a hangoskodásuk felkeltette a figyelmemet.Egy sötét színű nagyobb madár kergetett egy sirályt rendkívül erőteljesen,agresszíven a többiek meg rárepüléssel próbálták védelmezni ill.a támadót elkergetni.Amely abba is hagyta mert a sirály kiejtett valamit a csőréből és neki csak ennyi kellett és leszállt a vízre zsákmányával.Rögtön tudtam ,hogy egy halfarkast láttam meg (életemben először)!Gyorsan kerestem egy nyugodt helyet és le sem vettem a szememről a távcsövet.Sokáig ringatózott a hullámokon aztán kb.100m-t odébb repült persze Szántód felé.A szárnyvégein nagyon feltűnő fehér folt volt kívül ,belül,jól látszott messziről is.Nagyok voltak a hullámok hol eltűnt,hol felbukkant.Méretileg a nagy sirályokhoz közelít ahogy  összezárt szárnnyal megtudtam figyelni a vizen.Egyet gondolt és elkezdett Tihany felé repülni,hirtelen azt sem tudam,hogy távcsővel figyeljem vagy elő a fényképezőmet és katt.Egy nem túl jó kép sikeredett de azért látszik a méret és a fehér szárnyvég . Sajnos a pontos meghatározáshoz nincs elegendő bizonyítékom és tapasztalatom.Ezért csak faj megjelölés nélkül írom ,a legvalószínübb az ékfarkú.A képen a  kisebb fehéres pöttyök sirályok,a méretek miatt jegyzem meg csak.A mai képek:1 halfarkas a távolban,2.révnél,3.kilátás Badacsony felé,4.mezei virág,5 vesszős busalepke

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr872274139

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vérfarkasról már hallottam mostanában, n ode halfarkasról? Ráadásul nagyról és a Balatonnál? 2010.09.06. 16:02:09

Nem ragozom: imádok hozzám hasonló megszállottakra bukkanni, akik a Balaton minden zugát képesek felderíteni valamilyen nemes ügy érdekében. Na ilyen “sorstársra” akadtam egy blogot vezető balaton-felvidéki  madarászban. clipped from bakony...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bruki 2010.09.06. 07:11:38

Kedves Csaba! Gratulálok a halfarkoshoz! Nagyon király faj! Óriási mázli kell hozzá! Egyszer nekem is megadatott! Üdv. Attila

Csabicsek 2010.09.06. 22:13:48

Szia Attila!Köszönöm a gratulációt,ebben a műfajban a "mázli" nem elhanyagolható tényező.Nagy élmény volt,de sajna jó képet nem tudtam készíteni.Technikai felszerelésemen van mit javítani.
Üdv.Csaba
süti beállítások módosítása