Kis sirályok a révnél

2010.08.24. 21:36

 Tegnap délután körbe bringáztam a Tihanyi-félszigetet,persze a távcsövem is velem volt.A Gödrösnél búbos vöcsök családok búvárkodtak egész közel a parthoz,a tiszta átlátszó vízben még a víz alatt is megtudtam figyelni mozgásukat.Az idei fiókák már nem a csíkos tollazatot viselik.A vitorlás klub kőgátján nagy sirályok tanyáztak egész közel a strandhoz.Nem tudtam közelebb menni,talán holnap vitorlásról  szemügyre vehetem őket.A révnél élénk szél,de igazi augusztus végi kellemes időjárás fogadott .Sok pecás várta a szerencsét már elkezdék az őszi rablóhalazást.A partról pergettek,de volt beljebb csónakkal egy idősebb spori,aki "kuttyogatott" rendületlenül,de amíg ott voltam nem jött a harcsa.Vonuló fecske csapatok érkeztek sorban és ittak repülés közben a Balatonból,sőt szerintem meg is mártóztak a vízben.Lerázták magukról a vizet és repültek tovább,nagyszerű látvány volt.Egy hatalmas seregély csapat is átrepült Szántód felé,olyan hosszan elnyúlott a csapat,hogy az eleje már átért de a vége (egy kis túlzással ) még Tihanyban volt.Néhány kormorán repült nyugat felé,de még nem számottevő a jelenlétük.A kompok folyamatosan közlekednek,ami azért lényeges mert keverik a vizet és felszínre kerülnek jó falatok cséreknek,sirályoknak.Méghozzá kis sirályoknak! A nevük is utal rá a legkisebb sirály faj.A viselkedésük  messziről elárulja jelenlétüket.Könnyed repüléssel a széllel szemben a vízről ill.jórészt a levegőből szerzik táplálékukat.Körberepülik a kompokat és egészen a kikötésig kísérik.4-5 példányt láttam,még néhány lehetett a közelben.Jobbára fiataloknak néztem őket de öreg is volt köztük.Küszvágó csérek csapatosan,vagy magányosan szintén kihasználták a halbőséget.Az ő halász technikájuk teljesen más,de nagyon eredményes.Fejjel előre csapnak be a vízbe és már viszik is a kis halat.Lerázzák magukról a vizet lenyelik a zsákmányt és jöhet a következő.Egyszerűnek tűnik de ide is sok gyakorlás szükséges.

A füredi mólónál leolvastam néhány bütykös hattyú gyűrűjét.A nyakgyűrűt könnyű leolvasni ,de van amelyik madáron színes lábgyűrű van,azt kicsit macerásabb.Néhány érdekesség:az egyik hattyút pl. Minszkben jelölték 2007-en.Lengyelországon keresztül érkezett a Balatonra és az év eleje óta itt ingázik Siófok és Füred között.708km a jelölés helyétől szép távolság.Egy másik zágrábi és 109km-re tartózkodik a jelölés helyétől.A Tagore-sétány melletti partszakaszon legalább 100 hattyú úszkál./Hattyúk-tava/ ennél többet csak Pacsmagon láttam amikor legutóbb arra jártam.A napokban Csopakon kint a nyílt víz felett nagy pólingokat láttam Tihany irányában repülni.Szerncsére nagy a madár forgalom a Balatonon.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr152244937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása