Varsádon V.

2010.07.18. 21:51

 Kis szünet után újra Tolnában madarásztam a hétvégén.A beszámoló előtt az elmúlt hetek szűk keresztmetszetét írom le.Csendesedik a kert, kevesebb madárdal hallatszik de azért szerencsére van még dalos a környéken.A barátposzáták a legaktívabbak a rozsdafarkúval  karöltve.A rozsda hím egyik hajnalban már fél 4-kor bekezdett az utcai lámpa vasán ülve,aztán átrepült a ház túloldalára és sötétben is folytatta.A  héten volt a veszprémi Utcazene Fesztivál egyébként, úgyhogy a madaraknak esélye sem volt a nagy hangerővel szemben.A sarlós fecskék nagyon jól érzik magukat a júliusi hőségben néha 20-25-ös csapatokban "vonatoznak" hangosan vijjogva a vár felett.Szépen gyarapodik az állomány!Többször előfordul,hogy egy pár mintha fészkekő helyet keresne a házunknál a  tető és a fal közötti réshez repül de bebújni nem bújnak a nyíláson. Költéshez már késő az idő lehet hogy a jövő évi helyet keresik nem tudom.Van hogy napjában többször is vissza térnek.Egyik este barna rétihéja imbolygott át a kertünk felett,nem rossz kertlistás faj.

 Varsád környékén először az árvízből visszamaradt tocsogós belvizes területeket jártam be a Kapos mentén.Több parti fajra számítottam,úgy látszik nem fedezték fel a helyeket vagy csak nem volt szerencsém.Kis lilék voltak legtöbben néhány cankó-féle társaságában ,a távolság miatt pontos meghatározásukra nem vállalkoznék.Sok szürkegém és néhány búbos vöcsök is megjelent a nagyobb vizes foltokon.Pacsmag felöl egy rétisas is belavírozott de hamar tovább állt.A légtérben folyamatosan kormoránok bukkantak fel és repültek a Kapos fölött jobbra,balra.Kis keresgélés után rábukkantam a pihenőhelyükre az ártérben,sirályok társaságában.Az elöntött mezőgazdasági területen egy nagyobb vízfolt környékét szállták meg szó szerint.Kb.3-400-as csapat volt de folyamatosan jöttek mentek ahogy a kormoránok szoktak.Nem fákon ültek hanem a belvíz környékét lepték el.Táplálékot a Kaposból szereznek vagy valamelyik halastóból sajnos nem tudtam kideríteni.A terület felett partifecskék és gyurgyalagok is felbukkantak,gondoltam itt fészkelnek a környéken hátha sikerül megtalálni a fészkelő helyüket.Nagy örömömre párszáz méterre az út túlsó felén meglett a telepük.Fecskét nem olyan sokat láttam,de gyurgyalag volt legalább 40-50 pár!Vidáman vitorláztak az erős szélben.Próbáltam fotókat készíteni de nem nagyon akartam megzavarni őket ezért csak messziről kattingattam.Képeket holnap töltök fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://bakony-balatonbirding.blog.hu/api/trackback/id/tr172159702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása